Wat is (Cloud) Telecom?
Alexander Bell zou verrukt zijn hoe ver zijn uitvinding is gekomen. Zowat alle gesprekken vinden tegenwoordig plaats via het internet. Dat noemen we cloud telecom. Online werkplekken en thuiswerkers hebben cloud telecom de laatste jaren enorm populair gemaakt. Met internetbellen ben je altijd bereikbaar, ook als de computer uitstaat.
Wat kun je met cloud telecom?
- Bellen naar binnen- en buitenland
- Nummerweergave
- Voicemail
- Bestaande telefoonnummers meenemen
- Mogelijkheid tot ‘onbeperkt’ bellen
- Bellen als computer uit staat
Wat zijn de voordelen van (cloud) telecom?
- Overal bereikbaar
- Het is de toekomst. Uiteindelijk stopt de telefooncentrale ‘uit de muur’ (ISDN stopt al)
- Geen hoge eenmalige investering in een telefooncentrale
- Je betaalt per gebruiker per maand
- Multitasken goed mogelijk
- Schaalbaar en flexibel
- Updates zijn makkelijk door te voeren
- Lagere kosten
- Gebruiksvriendelijk
- Continuïteit
We zien de laatste jaren – versneld door corona en de toename in thuiswerkplekken – een verdere integratie tussen cloud telecom, Office 365, Teams en online werkplekken.
Waar moet je op letten bij de selectie van een (cloud) telecom?
Zorg voor een goede wisselwerking tussen de telecom-oplossing en de CRM-software
Betrek alle gebruikers in het voortraject
Stel realistische eisen aan de telecom-oplossing
Hou rekening met de impact van de implementatie van een nieuwe telecom-oplossing